Saturday, May 01, 2010

Benim Kentim Sanat ve Kamusal Mekan: Mayıs Sempozyumu

Benim Kentim

Sanat ve Kamusal Mekan: Mayıs Sempozyumu

8 Mayıs ve 15 Mayıs


8 Mayıs

10:40-17:00

İTÜ Mimarlık Fakültesi, Konferans odası no:127

Taşkışla Caddesi No:1, Taksim

Sanat ve Kamusal Mekan: Mayıs Sempozyumu, 1. bölüm

Dieter Bogner, Katrina Brown, Julie Lomax, Teresa Gleadowe, Fulya Erdemci, Bilge Kalfa


15 Mayıs

10:40-17:00

garajistanbul

Tomtom Mah. Yeni Çarşı Caddesi, Kaymakam Reşat Bey sok.

no:11a Galatasaray, Beyoğlu

Sanat ve Kamusal Mekan: Mayıs Sempozyumu, 2. bölüm

Krzysztof Wodiczko, Luchezar Boyadjiev, Zeynep Yasa Yaman, Dave Beech, Martin Fritz, Lauren Ross


Benim Kentim projesi kapsamında gerçekleşen “Sanat ve Kamusal Mekan: Mayıs Sempozyumu” için kamusal mekanda sanat üzerinde çalışan uluslarası sanatçı, yazar, küratör ve müzeciler İstanbul’da buluşuyor. Konuşmalarda eçici anıtlardan şehir meydanlarına, kamuya açık yeni kültürel mekanların oluşturulmasından izinsiz kamusal müdahalelere ve kamusal mekanda sanat bienallerine kadar birçok konuya dair sorular tartışılacak.

Katılımcılar:


Dave Beech [Freee adlı sanat kolektifinin üyesi, bağımsız yazar, Londra], Dieter Bogner [Sanat tarihçi (PhD), sergi küratörü, müze planlamacısı, yazar, öğretim üyesi ve mekana özgü sanat eseri koleksiyoneri, Viyana], Luchezar Boyadjiev [sanatçı, Sofya], Katrina Brown [The Common Guild’in yönetmeni, Glasgow], Fulya Erdemci [SKOR, Stichting Kunst en Openbare Ruimte (Sanat ve Kamusal Alan Derneği) yönetmeni, Amsterdam], Martin Fritz [bağımsız küratör, danışman ve yazar, Viyana], Teresa Gleadowe [bağımsız yazar, editör ve küratör, Londra], Bilge Kalfa [imkanmekan, Istanbul], Julie Lomax [Visual Arts Organisation, Arts Council England’ın yönetmeni, Londra], Lauren Ross [Donald R. Mullen, Jr. küratörü ve Friends of the High Line’da sanat programları yönetmeni, New York], Krzysztof Wodiczko [sanatçı, Cambridge, MA], Zeynep Yasa Yaman [Sanat tarihçi, Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü, Ankara]


Benim Kentim hakkında:

2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilen İstanbul’da çeşitli kutlamalar ve bir seri sanat etkinlikleri düzenlenmektedir. British Council Bu önemli etkinliğin parçası olarakAvrupa Komisyonu Kültürel Köprüler programı kapsamında Türkiye’nin İstanbul dışında diğer kentlerinin ve farklı kültürel yapılarının Avrupa’da tanıtımına olanak sağlayacak olan“Benim Kentim” isimli projeyi önermiştir. Bu proje karşılıklı kültür alışverişi sağlayacak ve Türkiye ile Avrupa arasındaki kültürel bağları ilerletmek için olanak yaratacaktır.

Benim Kentim projesi kapsamında önde gelen beş Avrupalı sanatçı beş ayrı şehir için Eylül 2010'dan itibaren kamusal mekanda yer alacak yeni birer sanat eseri üreteceklerdir. Bu şehirler arasında İstanbul'la beraber ülkenin coğrafi ve demografik çeşitliliğini yansıtacak Çanakkale, Mardin, Konya ve Trabzon bulunmaktadır. Sanatçılar: Andreas Fogarasi, Avusturya (Istanbul); Clemens von Wedemeyer, Almanya (Mardin); Joanna Rajkowska, Polonya (Konya); Mark Wallinger, İngiltere (Çanakkale); Mina Henriksson, Finlandiya (Trabzon). Aynı zamanda Türkiye’den lseçilen sanatçılar son dönemde ürettikleri eserlerini Avrupa'nın önde gelen kültürel mekanlarında gösterme şansına sahip olacaklar. Türkiye'den misafir sanatçı programlarına katılan sanatçılar arasında Can Altay, Centrum Sztuki Wspólczesnej Zamek Ujazdowski, Varşova; Caner Aslan, Berliner Künstlerprogramm, Berlin; Gülsün Karamustafa / Akademie der bildenden Künste Wien, Viyana; Güneş Terkol, Gasworks: Exhibitions, International Residencies & Studios, Londra; Işıl Eğrikavuk, Hartware MedienKunstVerein & Künstlerhaus Dortmund, Dortmund and Leyla Gediz, HIAP ve Näyttelyvaihtokeskus FRAME, Helsinki.

Sanatçı adaylarını öneren kurul Biritish Council ve Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi ile beraber şu kişilerden oluşmaktadır: Andrea Schlieker (Birlesik Krallık), Benim Kentim danışman küratörü ve Folkestone Triennial’i küratörü, Brigitte Franzen(Almanya), Direktör, Ludwig Forum for International Art, Aachen, Mika Hannula (Finlandiya), University of Gothenburg/ bağımsız küratör, Sebastian Cichocki (Polonya) Museum of Modern Art, Varşova ve Silvia Eiblmayr (Avusturya) 2009 Venedik Bienali Avusturya Pavyonu eş küratörü.

Benim Kentim projesi British Council'in ve yerel ortaklar Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi ve Anadolu Kültür tarafından gerçekleştiriliyor. Bu proje Avrupa Komisyonu ve British Council tarafından finanse edilmekte ve British Council çalışanları tarafından yürütülmektedir.

No comments: