14 Haziran ’08 / Cumartesi
Açık Atölye: 13:00-18:00
Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi'nin 5. yılını dolduran İstanbul Misafirleri Programı (İMP) kapsamında İstanbul’da yaşayan ve çalışan sanatçılar, Can Altay, Richard Bartle, Tunç Ali Çam, Elmas Deniz, Diana Page Muller, Lonnie van Brummelen ve Michael van den Abeele atölyelerini ziyaretçilere açacak.
İMP Katılımcıları:
Can Altay:
Platform Garanti 4. kat 3 nolu atölye
16:30 – 17:00
Doktora derecesini 2004 yılında Bilkent Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Enstitüsü’nden aldı. Halen mimarlık ve tasarım üzerine çalışmaya ve ders vermeye devam etmekle birlikte, daha çok sanatçı olarak tanınıyor. Kentsel durumlarla ilgili videolar, haritalamalar, yayınlar ve fotoğraflar içeren yerleştirmeleri pek çok bienalde ve sanat mekanlarında sunuldu. Bunlar arasında 8. İstanbul Bienali (2003), Havana Bienali (2003), Busan Bienali (2006), Walker Art Center (ABD, 2003), Van Abbe Museum (Hollanda, 2005), ZKM (Almanya, 2004), P.S.1 MoMA (ABD, 2005) ve Platform Garanti GSM sayılabilir. Can Altay, Sala Rekalde, İspanya (2006); Spike Island, İngiltere (2007) ve Künstlerhaus Bethanien, Almanya’da (2008) kişisel sergiler açtı. Halen Philipp Misselwitz’le birlikte, 2009 Rotterdam Mimarlık Bienali kapsamında gerçekleşecek bir sergi üzerine çalışmaktadır.
Can Altay Açık Atölye Günü kapsamında son dönem projelerinin dökümantasyonunu sunacak ve halen üzerinde çalıştığı yayım projesi “Ahali”yi gösterecek.
Platform Garanti desteğiyle.
Richard Bartle:
Platform Garanti 4. kat 2 nolu atölye
Mart ayından beri İMP'de konuk olan sanatçı Richard Bartle altı senedir düzenli olarak Türkiye'yi ziyaret ediyor. Sanatçı kimliği dışında Bloc Projects, Bloc Studios ve Sheffield Güncel Sanat Forumu'nun kurucusu ve direktörlüğü yapmaktadır. 1996 yılında Leeds Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden mezun olan sanatçı, Sheffield Hallam Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nden yüksek lisans derecesi aldı.
Bartle'ın işleri; sosyal, çevresel ve politik içerikli halihazırdaki objeler, imajlar ve metinler ve bunlar arasındaki ilişki ağını araştırma isteğinden besleniyor. Genellikle enstelasyon olarak sunduğu, hiper-gerçeklik duygusu taşıyan işler genellikle desen ya da obje ağırlıklı ve geleneksel ve sanat olarak obje kavramlarıyla ilintilidir.
Ürettiği kamusal heykeller dışında Bartle, 2008 yılında İngiltere'de kişisel bir sergi açacak. Farklı projeler üzerinde çalışan sanatçı, Küçük Çiftlik Lunaparkı'nda düzenlenecek ve 13 Haziran'da açılacak olan sergi Sanat Benim Oyun Alanım için yazar ve eleştirmen Evrim Altuğ ile beraber bir proje hazırlıyor. Platform Garanti'deki misafirlik dönemi boyunca Siyah-Kalem projesine yoğunlaşan Bartle, bu proje hakkında şunları söylüyor: “ Dört yıl önce, Londra Royal Academy’deki “The Turks” sergisini ziyaret ettim. Bu sergide 14. yy minyatür sanatçısı Mehmet Siyah Kalem'in işleri dikkatimi çekti. İstanbul'da Topkapı Sarayı'nı defalarca ziyaret ettim ve Siyah Kalem'in işlerindeki belgeleme tekniği ve içeriği keşfetmeye başladım. Siyah-Kalem projemde transfer tekniği kullanarak, günümüz şehrindeki insanların hayatına odaklanan ve orijinal imajlardan beslenen tekrar yaratıları kullanacağım. Bu proje ile zaman ve kültür kavramları ötesinde varolan benzerliklere dikkati çekmek, Siyah Kalem'in figürlerinden beslenen yeni yaratılarla günümüz şehrini gözlemlemek istiyorum.”
The Arts Council of England desteğiyle.
Tunç Ali Çam:
Platform Garanti 3. kat / mutfak
Tunç Ali Çam "Açık Mutfak" ile ziyaretçileri Platform Garanti'nin mutfağında birlikte pizza pişirmeye (ya da sadece yemeğe) davet ediyor. Sanatçı ile projeleri üstüne mutfakta sohbet edebilirsiniz.
Platform Garanti desteğiyle
Elmas Deniz:
Platform Garanti 3. kat 5 nolu atölye
15:30-16:00
1981 doğumlu sanatçı Elmas Deniz, Mart ayından beri İMP konuğu olarak çalışmalarına devam ediyor. Deniz; Pakistan, Lübnan, Ermenistan, Danimarka, Almanya, Avusturya, Hollanda ve Türkiye'de çeşitli sergi, misafir programları ve projelerde yeraldı. Katıldığı sergiler arasında Uzaktan Sineğe Benzeyenler (Platform Garanti GSM, 2005), Üretebilmek Üzerine (Altı Aylık, 2007), Gyumri Bienali (Ermenistan, 2006), Amstelkring Müzesi (Hollanda, 2006), Galeria Nouva (Romanya, 2007) sayılabilir. CPH Air (2007) ve Goethe Institute Kültür Programı bursu ile Berlin'de misafir programlarına katılan sanatçı, Haziran ortası itibariyle üç aylık DIVA (Danimarka) misafir programına katılacak. KUTU ve İzmir'de faaliyet gösteren K2 girişimi kurucu sanatçılarından olan Deniz, 2003-2007 yılları arasında K2 Güncel Sanat Merkezi Proje Eş Direktörlüğü görevini üstlendi.
Sanatçı, yanlızca sanat üreticisi olmak değil sanatın operasyonel olan yönüne katılma ve kendi sanat üretimi ile desteklediği aktif ve çok yönlü sanatçı olma pozisyonunu önemsiyor. Sanatsal pratiğini anti-otoriter bir kanaldan, tarihsel olayların/durumların günümüzde yarattığı değişiklikler, temsiliyetler açısından dilin kullanımı üzerine çeşitleyen kavramsal bir yaklaşım üzerine kuruyor.
Elmas Deniz, Açık Atölye Günü'nde Kopenhag'da çektiği yeni videosu Turist Olmak İsteyen Adam'ı gösterecek. Video basitçe günlük yaşamda insanları ayırma ve etiketleme biçimlerimiz ve dil üzerine kurulu. Sanatçı işi hakkında şunları söylüyor: “Turist ve göçmen kelimelerinin sözlük anlamı “bir yere ve kültüre yabancı kişileri” tarif ediyor ancak gerçekte, günlük hayatta turist ve göçmen kimlikleri adaletsiz bir ayrımı işaretliyor. Küreselleşmenin olanakları veya dünya üzerinde dolaşımın kolaylaştığı fikri aslında hala elit bir faaliyet olarak kalıyor. Benzer ayrımcılığı sınır politikalarında da gözlemleyebiliriz. Sokakta gördüğün birisini turist veya göçmen olarak adlandırmanın arkasında yatanları görmek için; sanatçı aynı hasarlı bakışı ödünç alıp, etiketleri yer değiştiriyor, turistler ve göçmenler, finalde ise ironik bir hikaye ile bir şehir turundan parçalar görülüyor”.
Platform Garanti desteğiyle
Diana Page Muller:
Platform Garanti 4. kat 5 nolu atölye
14:30 – 15:00
Diana Page Muller, Cape Town, Güney Afrika'dan İstanbul'a yerleşen ve iki senedir burada yaşayan bir ressam. Farklı malzemeler ve ülkeler arasında dolaşan sanatçı, Mayıs ayında New York'lu performans sanatçıları ile ortaklaşa gerçekleştirdiği ses projesi Pitch Blue'yu Brooklyn'de bir binanın terasında gerçekleştirdi. Bu iş, ev ve sürgün, özlem ve bir yere ait olma kavramlarını araştırıyor. Bu işle bağlantılı diğer bir projesi Kadının Sesleri ise Galata'da iki farklı binanın terasında üretilmişti. Kadının Sesleri İstanbul çevresindeki tınılardan ilham alırken, kadın seslerini kamusal alana taşımayı amaçlıyordu. Açık Atölye Günü'nde sanatçı, iki işinin ham çekimlerini bir arada gösterecek ve projesi hakkında ziyaretçilerle bir söyleşi gerçekleştirecek. İstanbul görüntülerini yakalayan yeni resimleri stüdyosunda ziyaretçilere açık olacak.
1986 yılında University of Natal (Pietermaritzburg) Güzel Sanatlar ve Sanat Tarihi bölümünden mezun olan sanatçı, 1992 yılında Rhodes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden yüksek lisans derecesi aldı. Cape Town, Johannesburg, Londra, New York'ta kişisel sergiler açtı ve grup sergilerine katıldı.
Lonnie van Brummelen:
Platform Garanti 4. kat 1 nolu atölye
17:00 – 18:00
1969 Hollanda doğumlu sanatçı Argos (Brüksel, 2007), Palais de Tokyo, Module, (Paris, 2007), SMBA (Amsterdam, 2005) kişisel sergiler açtı. Kunsthaus Zürich (Zürih, İsviçre, 2008), SITE Gallery (Düsseldorf, Almanya, 2008), Gwangju Bienali (Kore, 2006) grup sergilerine katıldı. 2005 yılında Prix de Rome ödülünü kazanan sanatçı bu sene Project Arts Centre’da (Dublin, İrlanda) bir kişisel sergi açacak ve Shanghai Bienali’ne katılacak. Van Brummelen 2004 yılından beri sanatçı Siebren de Haan ile beraber çalışıyor.
Açık Atölye Günü kapsamında sanatçı, Siebren de Haan ile ortaklaşa gerçekleştirdiği iki yeni projesini sunacak. 16 mm film projesi Monument of Sugar (Şeker Anıtı), iki sanatçının sübvanse edilen Avrupa şekerinin Hollanda’da başlayıp Polonya üzerinden Lagos, Nijerya’ya uzanan hikayesinin peşine düşmesi üzerine. Üretim fazlası Avrupa menşeeli şekeri Nijerya’da daha ucuza satın alıp Avrupa’ya geri getirmek isteyen sanatçılar, Avrupa’daki şeker ithali yasalarından dolayı şekeri “anıt” şeklinde geri getirmek istiyorlar. Film, bu süreçte yaşanan olayları aktarırken aynı zamanda küresel ticaretin gözden ırak üretim birimlerini de araştırıyor.
İki sanatçının 2004 yılından beri kendi evlerinde başlattıkları sanatçı inisiyatifi VRIZA hakkında yapacakları sunumla beraber, Mayıs ayında sanatçı Marjetica Potrč ile
FONDS BKVB, Hollanda desteğiyle
Michael van den Abeele:
Platform Garanti 4. kat 4 nolu atölye
1974 Belçika doğumlu sanatçı Michael van den Abeele, çizimden animasyon videolarına, farklı objeleri kullandığı yerleştirmelerden şarkı performanslarına uzanan, değişik tavırları içinde barındıran bir çok malzeme ile çalışır. Animasyonları genellikle minimal ve statik bir karakter taşırken, çizimleri ve resimleri ise dinamiklerin değişken ve acınası formlarını sunar. Animasyonlarının dilinde hissedilen yavanlık bir araştırma ya da fikir biçimi olarak algılanabilir. Animasyon videoları sigarayı, seks ve nostaljiyi yüceltirken, sosyal birlikteliğin temelini teşkil eden regresyonla ilgilenir. Çizimleri ve resimleri ise paranoyak bir algının sınırlarına yapılan seyahatlerin izdüşümü olarak tanımlanabilir. Bu resimlerin görsel anlatısı kozmik ve sindirme süreçleri, atomik figürler, hayalete benzer görüntüler, patlamalar, sarsıntılar, kasılmalar ve her türlü boşaltıma gönderme yapar.
Michael van den Abeele’nin son dönemde katıldığı sergiler arasında: Museo de Arte Moderno (Meksika, 2008), Rencontres Internationaux (Centre Pompidou, Paris, Fransa, 2007), GHB (Van Abbe Museum, Eindhoven, Hollanda, 2007), Emergency Biennal, Matrix Art Projects, (Brüksel -Madrid – Grozny, 2005) sayılabilir. Brüksel’de bulunan sanatçı girişimi Etablissement d’en face‘in kurucularından olan van den Abeele ABD’de ve Fransa’da sanatçı misafir programlarına katıldı.
www.pilotlondon.org
www.etablissementdenfaceprojects.com
www.youtube.com/watch?v=4wXzrjVHj_M
Flaman Hükümeti desteğiyle
Tuesday, June 10, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Thank you estetik, estetik, burun estetiği, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik, estetik
Post a Comment