Tuesday, December 19, 2006

Contemporary Istanbul Fuarı


Platform Contemporary Istanbul Fuarı'na Istanbul Misafirleri Programı Haziran-Aralık 2006 arası sanatçılarıyla katıldı.

Aslı Çavuşoğlu
Steve, Macy, Gabriel, Micheal, Donna, Ally ve Diğerleri
(Birinci Bölüm : Aşk), 2006

İmaj bankalarında bir anahtar sözcük aramasıyla kolayca erişilen hazır imajlar, sağlığın, aşkın ya da başarının imgesini, aşırı bir mutluluk anına sabitleyerek, zorlanmış bir kusursuzluğu temsil etme görevini yerine getirir. Proje, kahramanların bu aşırı mutlu anlarının öncesini ve sonrasını betimleyen metinler ve imajların kopyalanarak yeniden üretilmesi sayesinde, kurgulanmış ve yerli yerindeki bu “mutlu” anı bozuyor. İmajlarda rol alan, kişi olmaktan çıkarak imaja yapışan oyuncuları, farklı hikayelerin içine yerleştirerek özelleştiriyor, “ideal olma” dayatmalarını sarsıyor.

Isidora Fićović
Belgrad, Backyard Residency Programı, Ekim – Kasım 06

Güncel Nedir?
Video, 00:14:13, 2006

“Platform'un misafir sanatçısıyken, kendimi çok "güncel" hisettim. Bu acaba, ortak hisleri paylaşan insanlar arasında bir komün gibi bir şey olabilir mi?

Yan sokaktaki barda bütün gün canlı müzik vardı ve bu hepimizin sinirini bozuyordu. Eğer provakosyon "güncel stratejilerden biri ise, o mu "güncel"di, biz mi?

Ama pek bir şey umrunda değil, çünkü güncelin ruhu demokratiktir; bu video bile demokratik değil... Kimilerinin yanıtı birkaç saniye bile sürmedi, kimilerinin yanıtı ise videonun yarısı kadar sürdü. Sonunda farkettiğim, 14 dakikanın bir tartışmaya başlamak için bile çok kısa bir süre olduğu...”

Runo Lagomarsino
Malmö, IASPIS , Ekim – Kasım 06

Tuhaf Meyva (Ceuta)
Tek diapozitif yansıtma, metal ve kağıt, 2006

Bu işin adı, en tanınmış icrasını Billie Holiday'den bildiğimiz şarkıdan gelir. 1937 yılında yazılan şarkı, zencilerin yakıldıkları ve linç edildikleri güney eyaletlerini ve ABD'deki ırkçılığı güçlü bir biçimde suçlar.

Şarkının adı üzerinden eserin bugün bize hatırlattığı, zaman ve coğrafya değiştirerek, 2006 yılında İspanya'nın güneyine dikilen bariyerler ve tel örgülerdir. İş, farklı tarihsel anlar arasındaki eski ve yeni politikalara işaret eder.

Jon Mantzisidor
İspanya, Bask Bölgesel Hükümeti, Sala Rekalde, Bilbao aracılığıyla, Kasım 06 – Ocak 07

50 YTL
50 YTL’ye Müdahele, 2006

“Önce mavi bir tükenmez kalemle Atatürk'ün portresini, 50 YTL'lik bir banknottan çizmeyi denedim ama oldukça zordu. Sonra, doğrudan banknottan görüntüsünü keserek almayı düşündüm ama çok farklı anlamlara çekilebileceğini söylediler. Sonunda, paranın sadece arka yüzünü kullandım”.

Fahrettin Örenli
Amsterdam, FONDS, Eylül 06 – Ocak 07

Sanal Mesafe
Süregelen proje, Fotoğraf dizisi, 2003-2006

"Sanal Mesafe" güncel yaşamlarımızda sorunlu hale gelen “ben” ve “öteki” kategorileriyle ve yaşamlarımızın algılanışıyla uğraşıyor.

“Bu projede, dünyanın çok farklı yerlerinden görüntüleri bir araya getirerek, bu görüntüleri bir tür bulmaca gibi birbiriyle karşılaştırmak niyetindeydim. "Nerede olduğumuz", "nereye gittiğimiz", "nasıl davrandığımız ve düşüncelerimizin ne kadar bilincinde olduğumuz" sorularına cevap arıyorum”.

Isabel Schmiga
Basel, Die Christoph Merian Stiftung, Haziran – Aralık 06
İsimsiz, 2006

Isabel Schmiga'nın enstelasyonu, ayağa kalkmış bir dizi yılana benzeyen, katılaştırılmış kravattan oluşmaktadır. Dört bacak üzerinde yürüyen bir hayvandan homo sapien'e dönüşen insanoğlunun geçirdiği evrim gibi, kravatlar da gömlek giymiş bir iş adamının boynundan ayağa dikilmiştir. Kravatlar, kobra yılanın ayağa kalkarak düşmanını tehdit etmesi gibi, erkeklere özgü maskülen ayinleri hatırlatır.

Veronika Tzekova

Sofia, Backyard Residency Programı, Kasım – Aralık 06

Heterotopias Iconology_ Istanbul
"İndirgenmiş Çoklu Deneyim"
İşaret Sistemi, 2006

Heterotopias Iconology_ Istanbul, turistler ya da kente ilk kez gelenler için, kenti bir dizi heterotopya olarak okuyan, tespit eden ve anlamlandıran işaret sistemleridir. Bu işaret sistemleri, aynı zamanda, dışardan gelenler olduğu kadar kentteki çeşitli pratikler, konumlar ve işleyiş biçimlerine yabancı olanlar için de kullanılabilir.

Bu araştırma İstanbul'daki değişik bölgeleri içeriyor. Buradaki sokak işaretleri ise Beyoğlu'na odaklanıyor.

Mark Aerial Waller
Londra, The British Council ve Arts Council of England, Kasım-Aralık 06
“Tohum Bankası’ndan”, 2006

Mark Aerial Waller, "Tohum Bankası" adlı kısa filminin bir bölümünü İstanbul'da çekti. Çekimleri bu hafta tamamlanan filmden iki kostüm fuarda sergileniyor. Kostümler, Aiskhylos'un Oresteia'sından esinlenerek yapılmıştır.