Thursday, December 15, 2005

Absalon

20 Aralık 2005 – 28 Ocak 2006

Arka oda: Absalon, Solutions (1991-93)

Esin kaynağını, tasarımın yalınlaştırılmasının yaşam tarzımızı devrimci bir şekilde dönüştürebileceği fikrinden alan Absalon, çoğunlukla tahta ve mukavva kullanarak inşa ettiği, içi ve dışı beyaza boyanmış hücre konstrüksüyonlarıyla tanınmaktaydı. Absalon, tasarımlarında, kendi vücut ölçülerinden ve günlük nesnelerle ilişkilenen hareket modellerinden yola çıkarak, ev içi mekanını asgari bir işlevselliğe indirgedi.

Hücrelerin hantal geometrik dış cepheleri bir masa ve sandalye, bir gardrop, küçük bir mutfak, duş ve tuvalet gibi sadece insanın ihtiyaç duyduğu temel oğelerin seyrek bir şekilde yerleştirildiği iç mekanları barındırır. Absalon, her bir öğeyi temel bir geometrik forma indirgeyerek tefekkürü teşvik edeceğini ve “özel alanı entellektüel ve manevi yönden yoğunlaştıracağını” umduğu kapalı iç mekanlar yarattı.

Absalon, hücrelerini dünyanın çeşitli büyük sehirlerine yerleştirerek onları birer yaşam üssü, seyahatleri sırasında mola verebileceği noktalar olarak kullanmayı amaçlıyordu ve bu amaç için 1987 yılından 29 yaşında vefat ettiği 1993 yılına kadar çalıştı.

Sergilenen performans videolarında Absalon hücrelerin el değmemiş gibi duran iç mekanlarının nasıl deneyimleneceğini gösteriyor. Proposition d’habitation (Yaşama mekanı/mesken önerisi) (1991) adlı videoda, Absolun hücresinin içinde sınırlı alanların arasında dolaşıyor ve özel tasarlanmış her birimin işlevini uygulamalı olarak gösteriyor. Bir laboratuvarı andıran ortam steril ve kusursuz. Absalon’un hareketleri ölçülü fakat garip, eksteriyetle etrafındakiler nedeniyle kısıtlanıyor. Mekan her adımda küçülüyormuş gibi gözüküyor ve neredeyse klastrofobik bir gerilim ortaya çıkıyor, öyle ki Absalon’un performansı başladığı gibi bitirmesi ve tekrar yatması bir rahatlamaya yol açıyor.

Solutions (Çözümler) (1992) adlı video ise Proposition d’habitation’un ipuçlarını verdiği işlevleri bir içki koymak, yemek yemek, sigara içmek, banyo yapmak ve uyumak gibi çeşitli senaryolar sunarak anlatıyor. Seri, her bir modüler formun işlevini gösterirken aynı zamanda seyirciyi de bu eviçi etkinliklerini izlemeye, bir nevi röntgenciliğe davet ediyor.

Bataille (Kavga) (1993) adlı çalışmasında beyaz bir gömlek ve takım elbise pantalonu giyen Absalon tamamen beyaz bir mekanın içinde cilalı zeminin üstünde çılgın gibi dolaşıyor ve hayali bir düşmanı alt etmeye çabalıyor. Havaya tekrar tekrar darbeler savuran Absalon performans süresince gittikçe koordinasyonunu yitiriyor. Sonuçta yanlış yönlenen şiddeti kendi üzerinde bir şiddet eylemine dönüşüyor.

Buna benzer bir sekilde Bruits (Gürültüler) (1993) isimli videoda Absalon’un aralıklarla gelen bağırışlarının yöneltildiği kimse yok gibi. Sadece tekrar bağırabilene kadar ara veren Absalon’un garip bir duruşu var. Sarfettiği çaba yüzünden bitkin düşse ve sonunda sesi kısılsa da meydan okuyan bir tavırla ileri doğru bakmaya devam ediyor.


“Absalon”
,
Born in 1964 in Ashdod
Died in 1993 in Paris


PERSONAL EXHIBITIONS
2005
Les Intrus, programme hors les murs du Musée de la Ville de Paris, Pavillon de l'Arsenal, Paris, France
« LES VISITEURS », Chartreuse de Villeneuve-lez- Avignon, France
1999
"Cells, Models & Drawings", The Goldie Paley Gallery, Philadelphia, USA
1997
Galerie Chantal Crousel, Paris, France
IATBO, Brest, France
Kunsthalle Zürich, Switzerland
1996
"Absalon : complete video works", Gallery Oriel, Chapter, Cardiff, U.K.
1995
"Absalon, Cellules", Chisenhale Gallery, London, U.K.
Akademie Der Bildenden Künste, Vienna, Austria
1994
Galerie Crousel-Robelin / Bama, Paris, France
De Appel, Amsterdam, Netherlands
Attitudes, Geneva, Switzerland
"Disposition", Château d'Aulteribe, Sermentizon, France
"Bruits", Chisenhale Gallery, London, U.K.
Carré d'Art, Musée d'Art Contemporain, Nîmes, France
Kunstverein in Hamburg, Hamburg, Germany
1993
"Cellules", ARC, Musée d'Art Moderne de la ville de Paris, France
"Bataille", Galerie Crousel-Robelin / Bama et Jean-René de Fleurieu, Paris
Carmelitenkloster, Frankfurt, Germany
Galerie Luis Campaña, Cologne, Germany

1992
Musée d'Art de Tel Aviv, Tel Aviv, Israël
Galerie Etienne Ficheroulle, Bruxelles, Belgium
"Un univers sans objet", Hôtel des Arts, FNAC, Paris, France
1991
"Compartiments", FIAC, Galerie Crousel-Robelin / Bama, Paris, France
"Compartiments", Künstlerhaus Stuttgart, Stuttgart, Germany
"Compartiments", Kulturbehörde, Hamburg, Germany
1990
"Propositions d'habitation (échelle 1 : 1)", Ateliers d'Artistes,Galerie Aika, The Jerusalem Foundation, Jerusalem, Israël
"Absalon", Musée Sainte-Croix, Poitiers, France
"Cellules", Galerie Crousel-Robelin / Bama, Paris, France


GROUP EXHIBITIONS
2005
³L¹oeuvre de Yona Fischer, commissaire d¹expositions, et les enjeux du commissariat d¹art aujourd¹hui², Galerie Bezalel, Tel Aviv.
³EidhovenIstanbul², Van Abbemuseum Eidhoven, Pays-Bas
2004
"Minimalism and After III", DaimlerChrysler contemporary, Berlin, Germany.
"Contrepoint", Louvre Museum, Paris, France
2003
"Living Inside the Grid", New Museum of Contemporary Art, New York, USA
"Par le chas d'une aiguille", Galerie Chantal Crousel, Paris, France
"Molditudini-Solitudini", Museion-museo d’Arte Moderna e contemporanea, Bolzano, Italy
"Trésors Publics. Les 20 ans des Frac", Entrepôt SNCF, Arles, France
"Electric body. Le corps en scène", Musée de la Musique, Cité de la Musique, Paris, France
"French Collection", Musée d’art moderne et contemporain, Genève, Switzerland
Festival Acces-s, Festival des cultures électronique, Pau, France
"Review", Pavé dans la mare, Besançon, France
"Plus qu'une image", Nuit Blanche, Les Anciennes Pompes Funèbres, Paris
"Voilà la France", Centro Sperimentale per le Arti Contemporanee de Caraglio, Italy
"Self/In Material Conscience", Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Guarene, Italy
exposition de la Chapelle Saint-Jacques (vidéos), Saint-Gaudens, France
"Venez Voir" (vidéos), IUT src, Saint Raphaël
" Corps et identités", Forum de l’image, Toulouse, France
"Voguer entre les pistes", Lycée Saint-Joseph, Avignon, France
"Art Focus 4", International Biennial of Contemporary Art, Jerusalem, Israel
2001
"Passage", Magasin 3 Stockholm Konsthalle, Suede
"Arrêt sur image – zeitgenössische Kunst aus Frankreich", Kunst-Werke Berlin, Institute for Contemporary Art, Berlin, Germany
"Le corps, posture et imposture " , Miramas, Fos-sur-Mer, Istres, France
"Plug-In. Einheit und Mobilität", Münster, Germany
"Espace Vital", La Criée Centre d'art contemporain, Rennes, France
"Minimalismos, un Signo de los Tiempos", Museo Nacional, Centro de Arte Reina Sofia,
Madrid, Spain
"Passage", Magasin 3, Stockholm Konsthall, Sweden
"Prélèvements d'espaces", Galerie de la Friche Belle de Mai, Marseille, France
"( Que saurions- nous construire d'autre ?)", Villa Noailles, Hyères, Musée Ziem, Martigues, France
"Haus in der Kunst", Deichtorhallen, Hamburg, Germany
"Contra la arquitectura", Espai d'Art contemporani de Castello, Castello, Spain
"In the Beginning was Merz - From Kurt Schwitters to the Present Day", Sprengel Museum, Hannovre ; Kunstsammlungen Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf ; Haus der Kunst, Munich, Germany
"Conserve", Maison des Arts, Talence, France
"Futuro-decadent art and architecture", Centre for Visual Arts, Cardiff, U.K.
"Vision and Reality", Louisiana Museum, Denmark
"La casa, il corpo, il cuore; Constructions of the identities", Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien; National Gallery, Prag, Czech Republic
"Cergy memory #1", La Vitrine, l'Ecole nationale Supérieure d'Arts de Paris-Cergy, France
"Future Perfect", Cornerhouse, Manchester, U.K.
"Le Sens du Possible", Ecole Régionale Supérieure d'Expression Plastique,Tourcoing
"Domiciles", Centre d'art de Tanlay, France
1999
"Mutations Singulières", Musée des Tapisseries, Aix-en-Provence, France
"Souvenir Utopie", Stadthaus, Ulm, Germany
"The space here is everywhere", Villa Merkel / Bahnwärterhaus, Esslingen, Germany
"Dehors-dedans", CAPC, Musée d'Art Contemporain, Bordeaux, France
"Very Private", Galleria Likovnih Umetnosti Slovenj Gradec, Slovenia
1998
"Collection d'un autre regard", CAPC, Musée d'Art Contemporain, Bordeaux, France
"Acquisitions récentes", MAC, Marseille, France
"Video Memory 1", Galerie Esca, Milhaud, France
"L'oeil et l'esprit", Museum of Modern Art, Gunma, Japon ; Museum of Modern Art, Iwaki, Japan ; Museum of Modern Art, Wakayama, Japan
Sidney Biennial, Australia
"Premises : Invested Spaces in Visual Arts & Architecture from France, 1960's-
1990's", Guggenheim Museum, New York, USA
"50 espèces d'espaces", MAC et Centre de la Vieille charité, Marseille, France
"L'un et l'autre et vice versa", Espace Paul Riquet, Béziers, France
"Et si c'était", FRAC Corse, La Citadelle, Corte, France
1997
"Parisien(ne)s", Camden Arts Center, London, U.K.
"Le songe de Constantin", Villa Noailles, Hyères, France
"Densité ou le musée inimaginable", Domayne de Kerguehennec, Centre d'art contemporain, Bignan, France
"Vis-à vi(e)s",Galerie Art & Essai, Université Rennes 2, Rennes, France
"Such is Life", Herzliya Museum of Art, Israel
"Broken Home",Greene Naftali Gallery, New York, USA
"Transit : 60 artistes nés après 60 / Œuvres du Fonds National d'Art Contemporain", Ecole nationale supérieure des Beaux-Arts, Paris, France
"La Collection de la Fondation Cartier pour l'art contemporain 1", Fondation Cartier pour l'art contemporain, Paris, France
1996
"Collections, collections", Musée d'Art Moderne, Saint-Etienne, France
Vidéo-Forum, Art Basel'96, Basel, Switzerland
"Artistes français de A à Z", Galerie Gabrielle Maubrie, Paris, France
"Compartments, Escape Attempts", Copenhagen, Denmark
"Auto reverse 2", Centre Régional d’Art Contemporain, Le Magasin, Grenoble, France
1995
"Rudiments d'un musée possible -2", MAMCO, Geneva, Switzerland
"Auto reverse", Saint-Gervais, Centre Européen de la Culture, Geneva, Switzerland
"45° Nord & Longitude 0", Capc Musée d'art contemporain, Bordeaux, France
"Insomnie", Domayne de Kerguehennec, Bignan, France
"Currents'95 : Familiar Places", ICA, Boston, USA
"Maisons-Cerveaux", Frac Champagne-Ardennes, et La Ferme du Buisson, Noisiel, France
"Artistes/Architectes", Le Nouveau Musée, Villeurbanne, France
"Architecture(s)", CAPC, Musée d'Art Contemporain, Bordeaux, France
"Soyons sérieux", Musée d'Art Moderne, Villeneuve d'Ascq, France
1994
"Même si c'est la nuit", CAPC, Musée d'Art Contemporain, Bordeaux, France
"Beats", Collection de la Caisse des dépôts et consignations, Centre culturel de Belèm, Lisbonne, Portugal
"Bifurcations", Abbaye Saint-André, Centre d'Art Contemporain, Meymac ; Cimaise et Portique, Albi ; Musée des Beaux-Arts, Dôle, France
"Life is too much", Galerie des Archives, Paris, France
"Le saut dans le vide", Maison des artistes, Moscow, Russia
"Un papillon sur la roue", Espace d'Art moderne et contemporain, Toulouse, France
"Hors limites", Musée national d'art moderne, Centre Georges Pompidou, Paris, France
1993
"Douze oeuvres dans l'espace", Centre d'Art contemporain, Domaine de Kerguéhennec, France
"Nos rêves façonnent le monde", Cimaise & Portique, Centre Culturel de l'Albigeois, Albi, France
"Le milieu du monde ", Villa Saint-Clair, Sète, France
Arsenal, Venice Biennial, Italy
"Hôtel Carlton Palace, Chambre 763", exhibition curated by H.-U. Obrist, 207 boulevard Raspail, Paris, France
"La collection de la Caisse des dépôts et consignations - choix d'oeuvres", Galerie Art et Essai, Université Rennes 2, Rennes, France
"Lieux de la vie moderne", Le Quartier, Centre d'art contemporain, Quimper, France
1992
"Collection du CAPC Musée", CAPC, Musée d'art contemporain, Bordeaux
Documenta 9, Kassel, Germany
"Nouvelles Acquisitions", La Caisse des dépots et consignations, Paris, France
3rd International Istanbul Biennale, Istanbul, Turkey
1991
"Collection du CAPC Musée", CAPC, Musée d'art contemporain, Bordeaux, France
"Absalon, Huang Yong Ping, Didier Marcel, J. J. Rullier", Galerie Froment / Putman, Paris, France
"Mouvements 1 et 2", Centre Georges Pompidou, Paris, France
1990
"Lignes de mire", Fondation Cartier, Jouy-en-Josas, France
"Résistances", Musée Sainte-Croix, Poitiers, France
"André Magnin-Choix", Galerie Paul Boyé, Sète, France
"Le Cinq", Tramway, Glasgow, Scotland, U.K.
"VII° Ateliers Internationaux des Pays de Loire", F.R.A.C. Pays de Loire, Clisson, France
"Compositions", Galerie Anne de Villepoix, Paris, France
"Absalon, Craig Wood", Galerie Etienne Ficheroulle, Bruxels, Belgium
1989
"Pas à côté pas n'importe où", Villa Arson, Nice, France
"Carte blanche à Jean de Loisy", C.R.E.D.A.C., Ivry-sur-Seine, France
1988
"Octobre des Arts", Lyon, France
Atelier du Parvis de Beaubourg, Paris, France
1987
Villa Peyzieu, 18 rue Ledion, Paris, France

“Absalon: Cells, Models, and Drawings”, Galleries at Moore, Moore College of Art & Design, Philadelphia'da 5 Kasım – 12 Aralık, 1999 tarihleri arasında gerçekleştirilen sergi kataloğundan alınma Philippe Vergne yazısıdır.
“The man without a home is a potential criminal”
For many years I dreamed of living in a hotel. It’s not exactly an original thought; perhaps it’s even a cliché. The pretext was naiveté, a certain snobbery no doubt, and, most certainly, an idler’s fascination with room-service and the quasi-total abdication of all decision-making. Then this dream of the bare minimum became blurred, came to be seen as oppressive submission to a generic mediocrity. The adolescent goal of the bare minimum was somehow transformed into an ambition for the bare maximum. I’m speaking here of quality rather than quantity. In short, the ambition for a way of life dictated by generic, neutral, objective terms quickly gave way to the search for a return to the world of the specific, the unique, the subjective, and the chosen.
As I began this reflection on the work of Absalon, these thoughts came back to mind, insofar as, over time, my reading and understanding of this body of work has undergone a similar transformation: a passage from the concept of unanimity of habitation to one of uniqueness of habitation....

“tüm yazı için...”
,

Proposition d’habitation (Yaşama mekanı/mesken önerisi), 1991
Video, renkli, ses; 3’30”, Galerie Chantal Crousel, Paris izniyle

Solutions (Çözümler), 1992
Video, renkli, ses; 7’50”, Galerie Chantal Crousel, Paris izniyle

Bruits (Gürültüler), 1993
Video, renkli, ses; 3’23”, Galerie Chantal Crousel, Paris izniyle

Bataille (Kavga), 1993
Video, renkli, ses; 62’24”, Galerie Chantal Crousel, Paris izniyle

Bu dört video 1992 yılında 3. Uluslararası İstanbul Bienali’nde gösterilen Cellule No. 2 (prototype) [Hücre No. 2 (prototip)] (1992) adlı video gibi sanatçının hücre konstrüksüyonları içinde gerçekleştirdiği performansları sergilemektedir.

No comments: